lördag, oktober 05, 2013

Manlig checklista för "kärlek"

Vad som är kärlek kan vara svårt att definiera för dig som är man. Att vara kär är nämligen en känsla som är så väldigt diffus och som man aldrig kan vara riktigt säker på. Frågan är om just den känslan finns representerad hos det manliga könet. Så även om du tror att du är kär så kan det vara fel, föralldel.

Men det finns vissa tecken som du kan försöka lägga märke till och som kan tyda på att det handlar om kärlek. Till exempel om du en kväll säger nej till att följa dina manliga kompisar på en fest och istället väljer att vara med din tjej, det kan vara ett sådant tecken. Om du dessutom offrar tid på att prata med hennes mor på ett artigt sätt och inte på ditt vanliga buffliga sätt, så stärker det misstanken om att du håller på att bli kär. Det vill säga det som du sett på bio och läst om i böcker, det som kallas kärlek.

Om du en morgon inte längre vaknar med dåligt humör utan får lust att sjunga när du borstar tänderna så bör du bli vaksam. Att vara så glad redan på morgon är ju rent av onaturligt, och kan tyda på att du är drabbad av kärlek. Men ett ännu tydligare tecken är att du får lust att ringa din tjej och bara prata med henne, utan att du har en specifik fråga som du vill ha svar på. Det är ett varningstecken för att du håller på att bli kär. Men tänk på att du kan aldrig vara helt säker. Var misstänksam, det kan vara helt fel, föralldel.

Och om du går på bio med din tjej och följer henne på en romantisk komedi, istället för att se en film med våld och mord så tyder din uppoffrande inställning på att det kan vara någon form av kärlek på gång. Men det slutliga tecknet, den sista punkten på checklistan, är ändå att du följer henne på en konsert med klassisk musik, till exempel en stråkkvartett. Då pekar det mesta på att du har blivit kär. Det som bara händer andra och som du sett på bio och läst om i böcker.

Men tänk på att du aldrig kan vara säker. Var misstänksam, det kan vara fel, föralldel.



*********

Andra bloggare om , ,

6 kommentarer :

Elisabet. sa...

Jag undrar jag hur den motsatta listan ser ut ,-)

Sven sa...

Elisabet: Det behövs nog ingen..... ni känner säkert igen känslan ändå ;)

Ulf sa...

Fin tolkning av Peter Himmelstrands visdom.:) Det var väl han?
Själv funderar jag på om det bara är en fördom att kvinnor är romantiska. Finns det romantiska kvinnor? Vi män är det, men kvinnor? De har nog ingen anledning att vara det. Egentligen. Tänk efter. Har Himmelstrand skrivit nån sån låt? Han om någon borde kunnat göra det. Han fick ju ett helt land att byta sida.
Jag får nog skaffa en ny blogg, efter att den gamla invaderades av konstiga typer.Läser era så länge.
Ulf

Sven sa...

Ulf: jag såg att du stängt din blogg. Varför? Invaderad , hur?

Ulf sa...

Nej, det blev för mycket spam och skit. Jag vet inte ärligt talat vad det heter, men det kändes inte bra. Känner redan att jag vill igång igen, men gör det då på någon annan gratisblogg förmodligen. Håller på att kolla runt. Jag hör av mig till er som följt mig med ny adress när den dagen kommer.

Till saken hör ju också att jag tänkte ta en paus och därför kände jag att det var lika bra att stänga ner när det var som det var.
Jag kommer dock att fortsätta följa era äventyr då och då.
Trevlig fortsättning på veckan.
Ulf

Cecilia N sa...

Det där var ju ett inlägg helt i stil med Lottens julkalenderbloggning.

Gissar man där (fast inte rakt ut!) så är man med i en utlottning. Och himmel så roligt vi brukar ha i båset i december!