fredag, februari 01, 2013

Luleå, the capitol of winter!



Här brukar jag gå min lunchpromenad. Strax nedanför Hälsans hus, Bergnäsbron i kalldimma.



I januari har träden varit fulla med rimfrost. Det anses vackert.



Isskulpturen i stadsparken, i år en vitryggig hackspett. Känd över hela världen.



På kvällarna går jag gärna en promenad till Björsbyn. I mörkret. Ljuset.



Bilarna som fryser på parkeringen. Det ser jag varje dag.



Min utsikt från fönstret där jag arbetar på dagarna. Fantastiska solnedgångar på eftermiddagen.

Tack Luleå för att jag får framleva mina dagar här i kyla och snö!

8 kommentarer :

Lars sa...

Vad vackert!! Det där slår det mesta. Till och med ett småregnigt Göteborg i januari!

Bert Bodin sa...

Lars : Det mesta slår väl ett regnigt Göteborg. ;-)

Sven: Fina bilder!

Sven sa...

Lars: Ja det är fint! Men det är ändå bara naturen. Att vara i ett regnigt Göteborg eller ett kallt Stockholm det slår det mesta för mig, eftersom där bor ni, mina fina söner! Kom ihåg att varje plats har sin egen unika storhet. Det gäller bara att se och upptäcka den!
Bert: Tack Bert!

Matten och Nelsson. Tankar i nutid. sa...

Norrbotten (Luleå) när det är som vackrast!

Sven sa...

Matten och Nelsson: Ja, januari och februari är finast!

Ulf sa...

Vackert. Sedan är det som du säger att det gäller att försöka se det fina där man är. Vissa dagar går det bara inte, men det är en del av livet. Nästa dag blir en gråkall dag på Järntorget vacker. Oj, vad fånigt det låter, men jag menar det hehe
Ulf

Elisabet. sa...

Och jag tänkte .., så väl du fångade allt detta på dina akvareller!

Sven sa...

Elisabet: Tack....ja, det blir ju mest vinterbilder för mig. Jag älskar vintern!!