1 januari 2013

Gott Nytt År!

Gott Nytt År till alla Er önskar Promenader och utflykter! Tack för  intresse och fina kommentarer under året.

2013, vad ska man tro om det?  13 är ett olyckstal. Å andra sidan, om man slår ihop siffrorna: 2+0+1+3 så blir summan sex.

Och sex är bra. Hoppas ni får mycket av den varan nästa år.

Och om man tar och drar bort 13 från 20, det blir ju 7! Ett lyckotal!

Hur man än räknar så har man alltid möjlighet att få ett lyckligt liv. Börja redan i morgon och räkna till din egen fördel!

6 kommentarer:

Ulf sa...

God fortsättning på det nya året.

Matten och Nelsson. Tankar i nutid. sa...

God fortsättning då på 2013! Hoppas Du fortsätter att förnöja, förarga(nästan aldrig) och kanske förändra oss bloggomaner.

Stugan sa...

Vi har just avslutat Strindbergsåret som genast avlöstes av jubileumsåret då det är 200 år sedan Wagner och Kirkegaard föddes, detta toppas av att Edward Munch föddes för 150 år sedan. Wagner, Kirkegaard, Munch - 2013 kan bli ett tungsinnets år.

Sven sa...

Ulf: Tack detsamma!

Matten och Nelsson: Tack detsamma! Ska försöka förnöja mest :)

Stugan:Låter som ett år att se fram emot! Tungsinnet behövs i dessa alltför glättiga tider!

Elisabet. sa...

God Fortsättning lite i efterhand, men det kan väl ändå aldrig bli för sent?

Hoppas att ditt år blir fyllt av .., ja, vad du önskar dig!

Hälsa hustrun.

Sven sa...

Elisabet : Tack detsamma! Det blir aldrig för sent, det finns lite tid nu när jorden inte gick under den 21:a.

Ja, vad önskar jag mig; god hälsa för mig och hela min familj, hela året naturligtvis. Eller som jag sa som barn i kvällsbönen... bevara alla från ondo!