13 mars 2012

Tankar på isen



*******

Andra bloggare om , ,

7 kommentarer:

Bert sa...

Helt rätt, Sven.

Vi höll oss undan m.t.p. din anorak. För nå't så snyggt har vi inte själva. Man vill ju inte komma och förstöra. ;-)

Vi hade lika tomt på Rånefjärden i söndags. Nästan. Faktiskt såg jag sammanlagt 7 skidåkare och två hundar. Och mina undringar gick åt samma håll som dina.

Karin på FOX sa...

Skön betraktelse! Så härligt med tystnad. Här i Kungsängen kan jag få ungefär samma folktomma vackra vy på isen, men blir störd av tåget som skramlar i bakgrunden och motorvägens eviga brusande. ...jag har också bomulls-anorak förresten.

EG sa...

Å inga skoteråkare heller! På Luleälven är dom det jobbiga. En skidåkare är sällsynt även där men det är inte tyst precis. Jag kommer till Törefjärden!

Sven sa...

Bert: Jag förstod det! Det är ju bra om anoraken fungerar så effektivt. Jag får ju lugn och ro :)
Karin: Det är svårt att få den här tystnaden som finns ute på isen i norrbotten. Det är därför jag är förvånad att det är så få som kommer ut, för 10 år sedan skulle det ha vara många skidåkare en sån här dag.
EG: Ja, precis, vi har nästan inga skoteråkare kvar här, och det är ju skönt. Så, kom till Törefjärden! Vi bjuder på tystnad för skidåkare som fortfarande åker med bomullsanoraker i 50-talsstil. En apelsin medtages till utflykten.

Anonym sa...

Kloka tankar som vanligt, Sven. Hur mycket vill du ha för din anorak?
//Stina

Sven sa...

Stina: Den är väldigt dyr, den har ju varit medverkande i en film :)

Anonym sa...

Jag fattar, jag fattar. Inse att du har den trendigaste jackan, coolt. ;-)
/ Stina