onsdag, augusti 03, 2011

Samtal till supporten

Välkommen till IT-supporten. Just nu är det många (ingen) som ringer till oss (och vi sitter och dricker kaffe) så vi ställer dig i kö (så länge). Vi tar emot ditt samtal så fort vi kan (orkar)
------
Vi är fortfortfarande upptagna (med att sitta och fika) men du behåller din plats i kön och vi tar strax (när vi behagar) emot ditt samtal. Du har plats nummer ett i kön (ingen är före dig)
------
Vi är fortfarande upptagna (med att spela dataspel) men du behåller din plats i kön (där du står först) och vi tar strax (när vi spelat färdigt) emot ditt samtal. Du har plats nummer ett i kön (hoppas att du lägger på snart)
-------
Vi är fortfarande upptagna men du behåller din plats i kön (som bara består av dig) och vi tar strax (inte) emot ditt samtal. Du har plats nummer två i kön (känn på den du!)
-------
Vi har telefontid mellan  klockan 09-11 mån till onsdag ojämna veckor och 08-10 tors till fredag jämna veckor, så vi kan tyvärr inte ta ditt samtal nu. Var vänlig och återkom på telefontid eller lämna ett meddelande (som vi kommer att fullständigt skita i !)

4 kommentarer :

Bert sa...

Jaså - Har du Tele2??

baratradgard sa...

Vi satt 20 minuter i exakt en sådan telefonkö igår innan vi gav upp och la på. Till Bauhaus i Malmö. Jag menar, hur många ringer dit...

Sven sa...

Bauhaus, Tele 2 eller Telia, spelar ingen roll idag, alla kör samma system. De var faktiskt supporten på mitt jobb som inspirerade mig, denna inspelade röst som man möter överallt. Det som står inom parantes, är mina egna negativa tankar, min samlade erfarenhet av timmar i telefonköer.
Därför älskar jag nätet, när man kan sköta allt själv utan att behöva prata med en människa. Jag är asocial på ett sätt, men pratar väldigt mycket när jag träffar folk. Dubbel. Gillar ensamhet men är väldigt social samtidigt. Som att blogga; man träffar ingen men har mycket kontakt!

Anonym sa...

Jag gjorde praktik en gång på dataavdelningen på ett jättestort företag. Vi skulle se till att datorerna fungerade. Sen skulle jobben läggas in i en sorts logg på datorn. Minsta tid som kunde gå åt för ett ärende var 30 min. Många av jobben tog max 5 min, men då hade man liksom förslösat 30 min och kunde inte påbörja nåt nytt jobb förrän den tiden gått. Alltså fick man surfa privat. En del dagar kunde man alltså jobba 8x5 min = 40 min och ändå ha fyllt sin logg. När nån ringde och bad om hjälp med sin dator skulle man alltid svara att vi tar det så fort som möjligt, men idag är det fullt. Man skulle inte få kunderna att tro att vi bara satt av tiden.... Det var bara när nån från högsta våningen ringde om sin dator som man skulle rycka ut omedelbart. För där satt cheferna.