söndag, maj 01, 2011

1 maj



*****

Andra bloggare om , ,

3 kommentarer :

Elisabet. sa...

Ja, det måste vara härligt att vara delaktig i nåt sånt .., som man tror på, menar jag.

En enda gång har jag marscherat i ett 1:a-majtåg, det var i Sthlm, tillsammans med min storasyster, nån gång i mitten av 70-talet.

Annars är jag inte mycket för att gå i Samlad Tropp, det ska gudarna veta ,-)

Sven sa...

Elisabet: Nja, jag är varken troende eller delaktig....hur än det nu ser ut. Jag tror att det är 20 år sedan jag gick i ett sådant här tåg, även om jag gjorde det under hela uppväxten. MIn son och jag gick dit för att titta på, sedan följde vi med och hörde på talen.

Jag är ingen föreningsmänniska, undviker i högsta grad all gruppverksamhet.

Undrar om jag inte är mer av en betraktare....en utanförskapets människa :)

Ulrika sa...

Idag är det tävlingsdags på radhusbloggen!
http://radhusbloggen.blogg.se/2011/may/godmorgon-tvaarsjubileum.html