söndag, september 05, 2010

Tjuvlyssnat

Åker pendeltåget mot Sollentuna. Hela vagnen är fullsmockad av rusningstidsresenärer. Den nya tågvagnen går tyst och mjukt, alla sitter och tittar tomt framför sig.

En ung tjej börjar prata i sin telefon, så högt att hela vagnen hör varenda ord.:
"Vet du vad jag har gjort idag???........jo, jag har piercat ena bröstvårtan!...... Jo, jag sa (högre) att jag har piercat bröstvårtan!! Och det gjorde jääääätteont......Nä, inte där nere, det har jag gjort tidigare....det här gjorde MYCKET ondare än där nere.......Men nu är det över. Jag satte dit en dit en liten, gullig, rosa ring....hihi."

Stämningen i vagnen blev med ens betydligt gladare. Tur att det finns mobiltelefoner i offentliga miljöer!

3 kommentarer :

baratradgard sa...

Ja jag blir i alla fall alldeles "piggig" av både fysisk smärta och beklämdhet och lite skam till och med. Men glädje, tja, nej,

ab sa...

Men AJ...!

Lustigt det där att folk tror det växer upp en telefonhytt runt dem när de ringer.

Elisabet sa...

... men jag njuter av att höra allt det där runt-omkring-pratet.

Blundar och lyssnar.

Ler ofta.