fredag, juli 30, 2010

Konst i det gröna



I helgen är det "Konst i det gröna" i Luleå. Det är båda dagarna, lördag och söndag. Det ser ut som om det blir regn på lördag men då flyttas allt in till gymnastikhallen på Kronan.

Jag ställer ut bilder med mina "gamla" motiv; fjärdar och hav vid Ljusa kusten. Men jag visar också ett par nya, som bilden här ovan, som kommer att vara med på Stockholmsutställningen om Porsön.

Det vore roligt om ni kom dit. Jag kanske kan bjuda på kaffe, så länge en termos räcker.

4 kommentarer :

Eva sa...

Roligt att träffa dig på Konst i det gröna Sven, och roligt att få se dina fina akvareller! Hoppas att både de och du klarade regnskurarna. Jag gick hem med en varm känsla trots att regnet strilade.

Sven sa...

Eva: Ja, det var verkligen trevligt att träffa dig och din mamma och få prata om Ryssbält! Vi packade ihop strax före regnet och åkte hem. Har varit där idag istället, i strålande sol. Blev lite av den folkfest som det skall vara.

Ha det bra, vi ses och hörs!

Klimakteriehäxan sa...

Har tyvärr inte mina vägar åt Lule-hållet - men akvarellen du visar här ger verkligen mersmak!!!

Sven sa...

Klimakteriehäxan: Tack! Du är välkommen till Stockhom den 28:e om du har möjlighet :)