5 maj 2010

Sickan ser på TV

Vår katt Sickan är väldigt naturintresserad. Så fort han får möjlighet går han ut i skog och mark. Ibland för att jaga, men ofta också bara för att vara.

På kvällarna ser han sällan på TV, men om det dyker upp ett naturprogram så blir han alltid intresserad. Han gillar särskilt Mitt i naturen, ett riktigt favoritprogram. Programledaren Martin Emtenäs röst känner han numera igen, och så fort ett program sätter igång kommer Sickan springande för att kolla in veckans avsnitt.

Här har sonen Jonas filmat Sickan när han ser på en spännande tittarfilm, med både tjäder och örn.



*******

Andra bloggare om , ,

6 kommentarer:

Agneta sa...

Jag är nu helt övertygad om att Sickan tar regi!

Elisabet sa...

Sickan ser ju ut som pElle!

Och just nu sitter pElle här framför fönstret och tittar ut genom fönstret .., där pv och håller på att kånka med gräsplättehögar som har förvandlats till rabatter.

Jättetung är det.
Nu vände pElle sig om .., han hörde det här om oroligheterna i Grekland, det tycker han nog är intressant, ja, han är politiskt medveten också .-)

Love, literature and gardening sa...

Sätter ni på det programmet bara för att Sickan ska få titta? Eller kollar ni på det hemma ändå?

Sven sa...

Agneta: Ja, det är nog inte så lätt när det gäller katter. Dom är ostyrbara.

Elisabet: Jovisst, jag har ju sett din pElle se på tv också, flera gånger. Men att han gått och blivit politiskt intresserad, det visste jag inte. Kanske för att det är valår...:)

Love, literature... Nej, vi ser det själv också. Den här gången så såg vi på SVT Play, förra avsnittet, då Mitt i Naturen hade jubileum och visade gamla klipp. Vi har rätt så lika intressen i familjen...

Anonym sa...

Förutom det fina klippet med naturintresserade Sickan glädjer det mig att någon fler än jag har kvar sin tjock-TV.

Sven sa...

Anonym: Haha, jo, det som fungerar det byter man inte ut, det är mitt motto.