27 augusti 2009

Tack Jonas!

Nu är datakrånglet över för alla er med Internet Explorer! Som vanligt när vi i Luleå eller Göteborg har datakrångel så är det endast Jonas som kan lösa det hela. Han verkar ha en nästan övernaturlig förmåga att förstå datorernas innersta väsen, och kan ofta utan att tveka ge de råd som man behöver.

Vet ni vad som var fel denna gång? Jo, det saknades en vinkel som ser ut så här > i ett Youtube-klipp. Både Firefox och Chrome kunde läsa det ändå, men inte IE. (Ni som kan, byt webbläsare!)

Det är tur att det finns ungdomar i dagens samhälle, hur skulle vi äldre överhuvudtaget klara oss? För det är inte många av oss äldre som har förstått innebörden av > eller < och dess stora betydelse för kommunikationen mellan människor.

Promenader och utflykter går vidare tack vare Jonas. Med ännu en insikt: det är de små, små detaljerna som gör det!

3 kommentarer:

Elisabet sa...

I mitt nästa liv, om jag får nåt sånt, ska jag gifta mig med en man som är expert på att hantera datorer, alternativt reparera dem, alternativt ha försäljning av dylika.

Jag förutsätter att jag i nästa liv är lika oteknisk som för närvarande.

Sven sa...

Elisabet: Haha, det låter som en väldigt bra plan för ditt nästa liv.

Passa på att gifta dig ung, då är chanserna större att få tag i datorkunnig man.

Teg sa...

det är det små bröderna som gör det.