2 juni 2009

Hamngatan



Hamngatan är ett av Luleås bästa band, och det är inte så konstigt eftersom min yngste son Lars spelar i det, tillsammans med Rasmus, Jonas, Jakob och Nils. De håller på att utveckla en egen stil som blir alltmer intressant och härligt självsäker.

Här spelar de nya låtar på gatufesten i Luleå 29 maj 2009. Njut av den härliga passionen hos unga män som gillar musik över allt annat. Och se på publiken, god stämning och koncentrerat lyssnande!

Jag tror faktiskt att ungdomen av idag, är den bästa ungdom som någonsin funnits!

Läs andra bloggare om: , ,

4 kommentarer:

Leva sa...

Så väldigt fint och rart du skriver! :) Jag tror att du har rätt jag, och så tror jag att det egentligen nog alltid varit... :)

Sven sa...

Leva: Tack. Jo, så har det nog alltid varit,i alla tider. Och äldre har alltid klagat på ungdomen....i alla tider.

Maja sa...

De flesta unga jag träffar är härliga människor i vardande. Så bra att fler har märkt det.

Sen att de inte gör som jag tycker är en annan sak (förmodligen en bra sak).

Synd att ljudet är dåligt i din upptagning. Det gör att jag inte får en sammansatt bild av musiken och därmed inte riktigt hur den egentligen låter. Vaxproppar?

Sven sa...

Maja: Nåja, ljudet är inte så dåligt, under förutsättningarna. För det är svårt med en kamera att att ta in så högt ljud som det var. Men visst förlorar man rätt mycket av den verkliga ljudbilden.