söndag, maj 10, 2009

Visa från Gammelstadsviken



Läs andra bloggare om: , ,

7 kommentarer :

Elisabet sa...

Sven .., jag blir alltid lite knäckt när jag ser bilden av din diskbänk.

Jo, jag vill också ha min sån .., men det är vad jag VILL det.

Det säger kanske mycket om mig också.

Men filmen är underbar och jag borde lära mig hur man gör i You Tube .., för där blir det bättre kvalitet och större bild.

Underbar är filmen. Jag ser den medan jag skriver .-)

(För att inte tala om musiken. Jan J. väl ...)

Sven sa...

Elisabet: Det är precis samma för mig! En sådan diskbänk VILL jag ha, men har det inte. Jag skrev en blogg en gång om det, att vår familj är lite mer bohemisk och har en rörig bänk. Men i min uppväxtfamilj, där var det blankt och rostfritt, och därför lider jag fortfarande när det är rörigt.

Jag såg din ko-film, den var väldigt bra! Det är inte svårt att ladda upp till Youtube, men lite jobbigare med att hitta ett bra videoredigeringsprogram. Det behöver man.

Totte sa...

En helt perfekt naturupplevelse för en soffpotatis som mig. Är inte lite avundsjuk på din förmåga att ta dig ut, se, reflektera och sedan bjuda in oss övriga. Stort i en tid där man annars ständigt fastnar i puttigheter. Och missar det storslagna och livgivande.

Milla sa...

Beautiful, as usual!
The reflection of the clouds in the blue water (it is at minute 1:50 to 1:55): that is so amazing, really!
Also, the sounds of nature go very well with the music, they complement it.

Sven sa...

Totte: Men inte är väl du en soffpotatis! Visst har du varit till fjällen och åkt skidor, och sett fantastiska vyer ? Men roligt att du gillade filmen.

Milla: Du är snäll Milla, ger mig alltid så positiv respons. Du verkar vara så naturintresserad att du borde besöka Norrland nån gång! Och se hur vackert det är här.

Anonym sa...

Tack för att du delar med dig av livet i Gammelstadsviken och till den så fint passande musik. Man blir bara glad.

Sven sa...

Anonym: Varsegod! Ja,det är värt att sprida naturupplevelserna, det är ju sp fint nu.