23 maj 2009

Känsligt vatten



Tänk om det är så att medvetandet består av vibrationer i vatten. Det vore inte så konstigt,vår kropp består ju ändå till 70% av vatten och varje cell är vattenberikad. Och om jag tänker på ordet kärlek påverkas allt vatten i min närhet och vattenmolekylerna lägger sig på ett vackert sätt, i mönster som liknar det frusna vattnet, snökristallerna. Och när jag tänker dåliga ord, som hat och ondska, klumpar vattnet ihop sig till ostrukturerade molekyler som liknar de mörka snöhögarna som ligger kvar på skuggiga platser på våren.

Det finns flera sätt att bevisa det hela på. Man kan ta ett vattenglas och ställa det bredvid en högtalare och spela musik av Beethoven, kanske en av hans symfonier. Och sedan smaka på vattnet. Det vattnet, jag lovar er, smakar underbart!
Därefter tar man ett nytt glas vatten, och låter det lyssna på ett tal av en riktigt elak politiker, t ex Jan Björklund. Det vattnet kommer att kännas jolmigt och ofräscht, som om det legat i en vattenpöl sedan femtiotalet.

Så där kan man gå vidare och söka bevisen på att allt vatten egentligen är våra känslor, tankar och våra upplevelser. För i varje liten cell finns det mängder av molekyler av väte och syre som vibrerar i den takt som våra liv tar gestalt.

Därför är musik en form av goda vibrationer som helar oss. En katt som ligger på magen och spinner är läkande. Kärleken mellan två människor skapar den rätta rytmen.

5 kommentarer:

Love, literature and gardening sa...

Ja varför inte? (Fast jag är kanske lite tveksam till vattenglas-experimentet...)

Sven sa...

Love...: Det går ju alltid att testa. Och bli överraskad!

Bert sa...

Jag tror inte jag vågar testa. Tänk om du har rätt! ;-)

bettankax sa...

Jag testade. Du har rätt! ;)

Sven sa...

Bert och bettankax: Där ser du Bert, vissa vågar!