onsdag, oktober 29, 2008

Park hotell släpper skiva



Park hotell, där min son Jonas spelar gitarr, släpper idag sin skiva Free for Friends. Bandet har nästan blivit känt för sina omtalade motgångar och diverse krångel på turneér och uppträdanden. Men jag såg dem spela i somras på Way out west, tillsammans med Jari Haapalainen på trummor och tjejerna Taxi som körade, och det var en väldigt lyckad spelning.
Kanske var det där turen vände.

Som jag skrev igår så är det motgången eller oturen som kan vara det ögonblick, som gör att saker och ting vänder, och tar en ny riktning.

Park hotells musik har stötts och blötts av motgångar och det märks. Skivan har blivit jäkligt bra och tar plats i denna värld på ett lika självklart sätt, som när Ingmar Stenmark för första gången åkte i mål 1974 i Madonna di Campiglio. Men till skillnad mot Park hotell visste han var målet låg redan innan han åkte ut på banan.

Park hotell har idag kommit i mål och skivan är äntligen släppt. Promenader och utflykter gratulerar till goda principer!

Andra bloggar om: , ,

4 kommentarer :

Anonym sa...

Och grattis till pappa och mamma!

Sven sa...

anonym:Thanks!

Maja sa...

Gitarrdriven "brittpop", som jag gillar otroligt mycket. Glapop i mina öron.

Sven sa...

maja: Ja precis, det låter brittiskt. Och mycket Luleå....