20 juli 2008

Ur humlans synvinkel









.

5 kommentarer:

Bert sa...

Humlor är bland mina favoriter i djurvärlden. Snälla och hyggliga. Började mina vänskapsband redan i koltåldern genom att hos moster i Bergnäset gå och klappa humlor i rabatten. Till mammas förskräckelse. Hon upptäckte dock att det hela inte togs särskilt illa upp av föremålet för min ömhet och därför fick jag fortsätta min böjelse.

Den finns kvar.

Sven sa...

Ja, de är fantastiska djur. Bra att du fick lära dig tidigt att möta dem på rätt sätt. Igår såg jag en humla vars hela kropp var vit av frömjöl. De gör ju storverk i det tysta, det märks på deras starka personlighet.

Men idag kanske dom vilar, nu när det regnar.

Milla sa...

Amazing, AMAZING pictures, Sven.

Looking at them really makes me feel so small, so tiny compared to the majestic marvel that is the natural world.

Really, a wonderful post yours is.
Would you allow me to link to this specific post from my own blog?

Does 'humlan' translate as bee? Or bumblebee?

Sven sa...

It's called the bumble-bee in English. Of course, you can link, it is fun to be connected to England ...

Hope you have good weather. Sunshine?

Milla sa...

Tack, Sven!

Ja, en massa solsken, hurrah!
I love light!