onsdag, juli 16, 2008

Initialerna FRA

Först trodde jag att svenska folket var emot själva signalspaningen. Att lagen skulle göra det möjligt att avlyssna våra mejl och snoka i privatlivet.

Men jag blev förvånad av kraften och engagemanget hos opinionen. Den har tvingat politiker att ändra sig och många har börjat darra på manschetten. Kan det bara vara själva FRA-lagen som det handlar om och som gjort detta timida svenska folk så förbannade och ursinniga?

Ikväll, när jag lyssnade på improviserad musik i en potatiskällare på Kronan, slog det mig, att nej, det handlar om något annat också, inte bara lagen. Det är själva initialerna !

FRA. Fredrik Reinfeldts Allians.

Det är naturligtvis initialerna som gör oss rasande, ursinniga och förbannade. Inte bara spaningen.

Fredrik Reinfeldts Allians dagar äro räknade!
RIV UPP Fredrik Reinfeldts Allians!

Andra bloggar om:

4 kommentarer :

Bert sa...

Ja!

RUFRA mera!

Sven sa...

Hahaha. Ett nytt bra ord RUFRA!

Kanske dags att starta RUFRA-sällskapet?

Anonym sa...

F.R.A = Förvånantsvärt Rutten Arbetsgrupp.

Ja förfan här ska Rufras till tusen.

Tyvär har jag ingen mjölpåse.

Men jag har flertalet med sopsäckar med bajs från mulltoan.

Den kan politikerna gotta sig med.

Säpo får rollen och klampa ner på vanligt folk och dom får 200 speciella poliser som gör skitjobbet åt dem.

Lika bra och exponera dem och sätta dit dem innan dom klampar in i ditt hus bara för något du tyckt som strider med deras syn.

Beatrice Ask är en riktig Häxa..

Ursäkta uttalet men kan inte låtas bli.

Hon har förstört och tillfört lika mycket i Nwo agendan om inte mer än vad resten av packet har,,

En kvinna som svarar än sen då på frågan om svenska oskyldiga sitter i fängelse är en farlig människa man bör hålla ögonen på och spärra in.

Vi har bara psykopater i maktens korridorer.

Anonym sa...

Ja, riv upp den innan det är för sent.