9 juni 2008

Lofoten



Som ni märkte, genom tystnaden här, så åkte vi till Lofoten ändå, Micke och jag. Och vi lyckades pricka in en värmebölja som pågick under hela motorcykelresan; genom svenska fjällen, genom Lofoten och tillbaka ända till Arvidsjaur då kylan återvände. Idag är det 10 centimeter snö i Kiruna! Tala om tur med vädret!

Men vi hade inte bara tur med vädret. Lofoten var, ja vad ska jag säga. Fantastisk. Magisk. Underbar. Vacker. Nej, inget ord passar tillräckligt bra. Kanske några bilder kan säga mer, eftersom en bild säger mer än 1000 ord. Men en bild säger bara en tusendel av hur det verkligen var.











Andra bloggar om:

6 kommentarer:

Elisabet sa...

Ååå, vad jag blir sugen på att köpa mig en moped .., det ska jag verkligen göra och åka på semester längs slingervägar i Skåne och kanske i Danmark och jag ska vara den lyckligaste människan i världen just då.

Sven sa...

Det låter som en väldigt bra idé. Rekommenderar tält, ger en helt annan frihet än att vara beroende av stugor. Men det är viktigt med ett uppblåsbart liggunderlag för gamla ryggen...

Milla sa...

Apart from the fact that the pictures in the post are beautiful (especially the second from the bottom), your adjectives and exclamation marks make me want to visit this place.
The mountains are so different from the D0lomites, which are the mountains where I come from. In Scandinavia the mountains have edges which are less sharp; they are more rounded, greener, less lunar than the Dolomites.

Sven sa...

Yes, in Sweden is more rounded mountains but in Lofoten, and in Norway at all, it is more sharper mountains. So it is different also in Scandinavia.

Ellis sa...

Ljuvliga bilder, åh så vackert vackert!!

Bert sa...

Härliga Vesteraalen, fina Lofoten. Jag längtar dit igen. Tänk - Det är bara en dagsresa bort.