tisdag, juni 03, 2008

På väg

Imorgon åker jag med motorcykeln på resa till Lofoten i Norge. Allt är packat och klart; mat,kläder, sovsäck och tält. Jag åker tillsammans med Micke, min granne.
Och vädret ser ut att bli bra.

Alla som jag berättat det för säger att det kommer att bli roligt. Att det är fint i Lofoten. Men jag håller som vanligt ner förväntningarna. Eller egentligen har jag inga förväntningar alls på resan. Just nu, när jag packat motorcykeln färdigt, är jag väldigt nöjd med att sovsäcken gick så bra att spänna med spännbandet runt stagen längst bak. Och att jag har en liten visp i matpåsen som jag ska använda när jag vispar fullkornsvällingen på morgonen. Den nya svarta anteckningsboken som ligger i toppboxen med sina vita sidor och där det finns möjligheter att skriva texter under resans gång.

Jag är så nöjd med packningen att jag lika gärna kan stanna här hemma. Det vore skönt. Att ställa in allt i sista minuten. Sitta på altanen i solen och titta på blåmesen som flyger in och ut ur holken.

Om ni ser ett inlägg här de närmaste fem dagarna, då har jag inte åkt utan nöjt mig med en fin packning. Om det verkar tyst då har jag farit.

Andra bloggar om: , ,

4 kommentarer :

Elisabet sa...

Ibland behöver man inte resa alls.
Man kan bara längta.
Det händer att jag, just innan sömnen kommer smygande, ligger under täcket och låtsas att jag är på väg till Indien eller redan är där .., och jag hör ljuden och kan känna dofterna som jag inbillar mig att dom känns .., och jag hör tågslamret också.

Så sitt du på din balkong.

Marge_II sa...

Kör försiktigt, om du nu kör iväg till vackra Lofoten.

Totte sa...

Hoppas och tror att du kom iväg. Tycker att du ska våga språnget och prova att ersätta vällingen med något häftigare någon morgon. Vara lite wild and cracy alltså. Men ändå på ditt sätt. För det är ju din resa.

Bert sa...

Och jag ser fram emot fina bilder. Ja - när du kommit hem, alltså. Din altan kan jag vara utan. Tror jag.