torsdag, maj 08, 2008

Välkommen till en ny blogg!

Efter att under två år medverkat i The Ryssbält tapes, går jag vidare och öppnar dörren för Promenader och utflykter. Här kommer jag att fortsätta skriva min texter, visa foton, akvareller och bildspel.

Även om rutiner och ritualer är viktiga i livet, är variationen också nödvändig. Efter Ryssbält tapes kan man säga att det här är min 2:a symfoni men innehållet blir detsamma; variationer över vardagslivet och dess olika teman.

En av mina husgudar är Gunnar Ekelöf, 1900-talets störste svenske poet. Han har funnits i mitt liv de senaste 10 åren, efter att Björn introducerat mig i hans livsverk.
Gunnar Ekelöf gav ut en bok 1963 under namnet Promenader och utflykter. Eftersom jag själv älskar att gå långa promenader på Porsön, har jag valt att namnge bloggen efter Ekelöfs bok.

Jag hoppas att han inte misstycker.

3 kommentarer :

Matildas fikarum sa...

Kul med ny blogg!

Sven sa...

Ja, det tycker jag också. Känns som en utmaning, vad ska detta bli ?
Ingen vet. Inte ens jag.

Milla sa...

I had never heard of the poet Gunnar Ekelöf before, so I am going to order a couple of works from the Poetry Library here in London.
I always learn something new from you :)